התחלתי ללמוד PHP

8

נכתב ב יום שבת, יולי 26, 2008 בידי נבו

בשבוע שעבר, נזכרתי בספר של סטיבן הולצנר בנושא PHP 5 ששוכב אצלי בארון הספרים. קניתי את הספר לפני כשנה, אבל מאז לא פתחתי אותו אפילו.

אחרי שמצאתי אותו, החלטתי להתחיל לקרוא אותו סוף סוף. כבר סיימתי רבע מהספר ושמתי לב שאין כמעט הבדל בין JAVA שאני כבר יודע לבין PHP בשלבים הראשונים של התכנות(משתנים, מערכים ומחרוזות). כמובן שב-PHP וב-JAVA התוכנית נראת שונה, אבל בכל זאת יש דימיון גדול.

שפת PHP תעזור לי מאוד, יש לי הרבה רעיונות שאני לא יכול לממש בגלל חוסר ידע בתכנות אתרים מתקדם. אני מקווה שבחודש הקרוב אסיים לקרוא את הספר, שתורגם לעברית על ידי הוצאת פוקוס, ולהתחיל להשתמש בידע שלמדתי.

אני ממליץ על הספר הזה, למרות שיש כבר גירסאות PHP יותר מתקדמות והספר שונה בהתאם. חוץ מזה, אני מחפש תוכנה שאפשר לעבוד איתה דרך המחשב על שפת PHP, אם מישהו מכיר אשמח לשמוע.



אם אהבת את הפוסט הרשם לעדכונים בRSS

8 תגובות

  1. Amit |

    היחצ"ן של פוקוס לא היה עושה זאת טוב יותר.

    למה אתה מתכוין ב"תוכנה שאפשר לעבוד איתה דרך המחשב על שפת PHP"?

     
  2. אנונימי |

    בשביל לפתח פהפ על המחשב, לא מספיק רק תוכנה לכתיבה, צריך להתקין גם שרת. אני עובד על לינוקס ככה שהשרת כבר זמין, אבל למי שעובד בחלונות אפשר להשתמש ב xampp.
    אם אתה מפתח ב Java אני מניח שאתה מכיר את eclipse (אלא אם אתה מפתח בנטבינז) שלה יש יופי של תוסף בשם PHPEclipse. מתקינים, יוצרים פרוייקט פהפ, מגדירים תיקייה שיושבת תחת השרת ווב וקדימה לעבודה
    http://dev.phpeclipse.com/wiki/Installation

     
  3. נבו |

    עמית, הכוונה היא תוכנה שאני יכול לתכנת בה בשפת PHP והיא תדמה שרת.

    ניצן, את האמת שאני משתמש ב"Doctor Java". אם אני אתקין את xampp אני יוכל לכתוב ב-Notepad++?

     
  4. Amit |

    אם כך, כמו שניצן אמר: אתה צריך להתקין גם שרת.

    כדי לכתוב את הקוד אתה יכול להשתמש בכל עורך קוד (גם notepad++), אבל כדאי לך להשתמש בסביבת פיתוח כמו eclipse או netbeans שגם לו יש תוסף לעבודה עם PHP.

    סביבת פיתוח תהפוך את החיים שלך להרבה יותר קלים.

     
  5. נבו |

    תודה רבה עמית, אני אנסה אחת מסביבות הפיתוח.

     
  6. אנונימי |

    מה שעמית אמר :-)
    רוב העורכים העשירים יודעים לעשות צביעה של תחביר על סמך מילים מוכרות מהשפה בעוד שסביבת עבודה יודעת להציע פונקציות זמינות.

     
  7. נבו |

    ניצן אתה צודק, אבל תמיד לא הצלחתי להשתמש ב-Eclipse אולי מתוך עצלנות. בכל מקרה, עכשיו אני מתכוון ללמוד אותה.

    עמית, אני יודע שאתה השתמשת גם ב-Netbeans וגם ב-Eclipse על איזו מהן אתה ממליץ?

     
  8. אנונימי |

    אני לא השתמשתי בהם לPHP.
    לשפת ++C העדפתי את netbeans.

     

הוסף רשומת תגובה