כיצד לבדוק את איכות חברת קידום האתרים
נכתב ב יום שישי, יולי 04, 2008 בידי נבו
5 מדדים לבדיקת איכות חברת קידום האתרים:
- "קידום אתרים" בגוגל - המדד האמיתי לבדיקת איכות חברת הקידום. חברות שמתעסקות בקידום אתרים בכל יום, יודעות שכדאי מאוד להגיע למקומות טובים על המילה "קידום אתרים". החברות שמגיעות לתוצאות טובות על המילה הם חברות רציניות וזאת עובדה. חברה עם מיקום גרוע בתוצאות החיפוש יכולה להראות על חברה חדשה, יכולות גרועות, חוסר וותק או על קהל לקוחות מצומצם. חברות גדולות שרוצות לקדם את האתר שלהם לא מחפשות חברות לא מנוסות.
- לקוחות ותוצאות - המדד השני מבחינתי לבדיקת חברה הוא הלקוחות של החברה וגם תוצאות חיפוש של אותם לקוחות. אם לקוח מסויים משלם המון כסף על קידום אתרים ולבסוף מגיע לתוצאות גרועות, אפשר ללמוד מזה ולהיזהר. כמו כן, לקוחות עם תוצאות טובות עוזרות בקידום חברת קידום האתרים(מתקשר לסעיף הקודם).
- המלצות - יחס ושירות עובדי החברה הוא דבר חשוב. אם חברת קידום לא יודעת להקשיב לבעל האתר, ועושה מה שהיא רוצה, יכול לקרות מצב של ירידה משמעותית בתוצאות החיפוש בגלל אי הבנה. בנוסף, אפשר לקבל המלצות על חברות שעובדות קשה ומגיעות לתוצאות טובות או להפך.
- רלוונטיות ואיכות הלקוחות - רוב חברות קידום האתרים שאני מכיר מקשרות מאתרים שהם כבר קידמו לאתרים חדשים באותו נושא שהם רוצים לקדם. כדאי למצוא את לקוחות החברה ולבדוק את רלוונטיות האתר למילת החיפוש שלכם, את בדיקת תוצאות החיפוש של אותו אתר וכמובן לבדוק את איכות האתר (תוכן, קישורים יוצאים, כמות גולשים, קצב עדכון וכ'ו...).
- עורכים בדמוז - ידוע שגוגל מאוד אוהב את פרויקט המדריך הפתוח(דמוז) ונותן חשיבות לאתרים שנמצאים במדריך זה. זה קצת מעצבן לשמוע אבל יש כמה חברות קידום ש"השתילו" עורכים על קטגוריות מסויימות. כתוצאה מכך, במקום לחכות חודשים(או אפילו לנצח) עד שיוסיפו את האתר שלכם, עורך החברה/דמוז עושה את העבודה בכמה דקות.
חשוב להדגיש שלאתרים קטנים שיש מטרה להרוויח כסף קל או למילות מפתח חלשות אין צורך בחברת קידום אתרים. המחירים יקרים והתוצאות לא יהיו שוות את זה.
אם יש לכם המלצה או דעה על בחירת חברת קידום, אתם מוזמנים להגיב...

אם אהבת את הפוסט הרשם לעדכונים בRSS
עוד מאמר מקיף בנושא ניתן למצוא:
http://www.actv-tec.co.il/%D7%9B%D7%99%D7%A6%D7%93_%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8_%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%94_%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D_%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D.htm
סיקרת גורמים חשובים וכפי שאמרת אכן ישנם עוד מספר רב. אך רציתי להגיע שאני לא מסכים לגבי קידום עבור המונח "קידום אתרים". מדובר במיתוג ומיצוב שלעיתים לא כוללים באסטרטגייה שלהם קידום מונח זה. מעבר לכך, תשים לב שבפועל אם מחפשים "קידום אתרים", ישנם מספר חברות מהגדולות בארץ בתחום שלא מופיעות בדף הראשון.
זאת בדיוק הנקודה. לדעתי, מי שלא מופיע במקומות גבוהים הוא לא הכי טוב בתחום הזה.
נבו,
נגיד שאני מקים חברת קידום אתרים, יקח לי כמה חודשים (אולי שנים) להגיע לעמוד הראשון של גוגל. זה הופך אותי ללא טוב? או לפחות טוב?
לא בהכרח.
שלום עמית,
התייחסתי לזה בפוסט, כאשר אתר או חברה גדולה רוצה לקדם את האתר שלה היא מחפשת חברה ותיקה ואיכותית. הותק יכול להראות על רצינות ואיכות החברה.